
Gjør som over 400 investorer.
Kjøp aksjer i Folkekraft!
Se firmapresentasjon – uforpliktende
Ikke overbevist? Dette lurer du sikkert på!
Hva er unikt for kunder i Folkekraft?
Alle kunder blir medeiere. Gjør Folkekraft det godt kommer det kundene til gode. Det skaper lojalitet. Vi tjener penger på deres strømforbruk, men det er også i kundenes interesse at selskapet gjør det godt. Dermed endrer vi insentiv-modellen i strømbransjen.
Hva er unikt for investorer i Folkekraft?
Folkekraft må kjøpe tilbake aksjer fra investorer mens vi vokser for å gi dem i aksjepremie til nye kunder. De må kjøpes til høyere pris for at det skal være verdifullt for våre investorer. Etter ca. 24.000 kunder blir driften til Folkekraft lønnsom og vi kan om ønskelig begynne å selvfinansiere aksjekjøp til nye kunder.
Hvor hentet dere 20.6 millioner?
Folkekraft hentet midler via Folkeinvest i en såkalt folkefinansieringskampanje. Det betyr at vanlige nordmenn kan kjøpe aksjer. Vi valgte Folkeinvest fordi de er under tilsyn av Finanstilsynet og dermed kunne vi vise at vi er en seriøs bedrift.
Hvorfor henter dere mer penger?
Målet var å hente ca. 30 mill i første emisjonskampanje, men vi avsluttet før maksmålet for å komme raskt i gang. Midlene vi henter nå skal brukes på å akselerere veksten vår.
Hva er forskjellen på aksjer som kunde og investor?
Aksjene kundene får kan kun selges etter 24 måneder. Slik skaper vi lojalitet.
Investorer kan selge aksjer i hver emisjon. Det er veldig uvanlig at selskaper som ikke er på børs har aksjer som kan selges ofte med planlagt gevinst.
Når kan jeg få gevinst hvis jeg kjøper aksjer som investor i Folkekraft?
Neste planlagte emisjon er ved 12.000 kunder. Da er kursen forventet doblet.
Eksempel: Du investerer 100.000 kr. Selger halvparten av aksjene dine. Da har du fått beløpet tilbake på 100.000 kr og har fortsatt halvparten av aksjene som kan stige i verdi. Test ut selv i vår aksjekalkulator!
Hvordan skal Folkekraft konkurrere mot andre strømselskaper?
Vi er vår største konkurrent med ny forretningsmodell. Hvis folk fortsetter å like den, vil mye løse seg selv. Strømbransjen preges av misfornøyde kunder og hver fjerde strømkunde byttet leverandør i fjor. Vi bygger tillit med å få kundene på eiersiden.